Jaana Leppä

Hei,

Olen Jaana Leppä, koulutuksen ja oppimisen asiantuntija ja monesti myös uusien ajatusmallien suunnittelija ja toteuttaja. Puolisoni sanoi aikoinaan, että kun sitoudun johonkin, menen vaikka harmaan kiven läpi. Mutta nykyään olen huomannut, että yhteistyön avulla pääsee vielä parempiin tuloksiin kuin yksin, hammasta purren. Olen harjoitellut neuvottelutaitoja ja yhteistoimintaa työelämässä ja saan ihmiset vetämään yhtä köyttä.

Työelämätaitoja on harjoiteltu mm. näin

- 2012 alkaen Valkeakosken Tietotien lukion rehtori

- 2008-2012 Tampereen aikuislukion vs. rehtori, sitä ennen apulaisrehtori 2004-2008

- 1999-2004 Tampereen aikuislukion englannin ja ruotsin lehtori

- 1996-1999 Pirkkalan yhteislukion englannin ja ranskan tuntiopettaja

Sydämen asiat

- Koulutus ja osaamisen kehittäminen

• Oppivelvollisuuden laajeneminen toiselle asteelle muuttaa paitsi kunnan myös perheiden arkea ja velvollisuuksia
  • Nykymaailmassa koulun pitää auttaa analyyttiseen ajatteluun ja kasvattaa lapsista Saulin sanoin ”tolkun ihmisiä”

- Lasten ja nuorten hyvinvointi

• Velvollisuutemme on rakentaa sellainen yhteiskunta, jossa voi kasvaa aikuiseksi turvallisesti ja pysyä terveenä – sekä ruumis että mieli

- Ratsastus ja hevosharrastuksen edistäminen

• ratsastusta ja hevosharrastusta parempaa harrastusta lapsille ja nuorille on vaikea keksiä: 600 kiloisen eläimen hallinta tuottaa minäpystyvyyttä ja yhteistyötaidot hioutuvat talleilla nopeasti toimivaan kuntoon
  • #hevosetjakuntavaalit

- Jokaiselle sopivien ympäristötekojen mahdollistaminen

• Kun aloimme viedä kodin muovipakkaukset kierrätykseen ja hankimme biojäteastian, sekajäteastian tyhjennystarve puolittui ja rahaa säästyi.
  • Haimme käytetyn sähköauton Saksasta ja aloin ajaa työmatkat sähköllä. Säästöä kertyy minun työmatkoillani n. 2 000 euroa vuodessa.
  • Vaihdoimme 70-luvun omakotitalon lämmityksen öljystä sähköön, ilmalämpöpumppu ja varaava takka tukena. Säästämme joka vuosi 600-700 euroa vuodessa.

- Kuntalaiselle tärkeiden asioiden ajaminen – tarkalla korvalla kuunnellen

• Mitä haluat muuttaa – ota yhteyttä!

Sydäntä lähellä on yhteisöjen palveleminen ja oman vapaa-ajan käyttäminen kaikkien hyvinvoinnin lisäämiseen

- Rotary vuodesta 2013 lähtien, klubipresidentti 2017-2018

- Zonta-järjestön jäsen vuodesta 1996 alkaen

- Lions-Ladynä sain toimia (LC Naistenmatka) 2016-2019

Harrastukset

Kävely ja lenkkeily, ratsastus, mökkeily ja konserteissa sekä taidemuseoissa käyminen.

Kotisivu