Jukka Alamäki

Politiikan yleismies Jukka on 59-vuotias isä, pappa ja evp. kapteeni Sionkylältä.

· Jukka istuu kunnanhallituksessa ja valtuustossa. Jukka on Pirkkalan Kokoomuksen valtuustoryhmän pj. ja lisäksi hän pitkäaikainen kirkkovaltuutettu.

· Jukan tausta on isänsä jo v. 1925 aloittamassa bussiyrityksessä. Työ Puolustusvoimien logistiikan parissa sekä nykyinen työ aikuiskoulutuksessa raskaan liikenteen kouluttajana kertovat logistiikan ja joukkoliikenteen osaamisesta. Jukka pitääkin selvänä, että kaupunkiseudun puolenmiljoonan asukkaan joukkoliikenteen runkoratkaisun, ratikan, on ulotuttava mahdollisimman pian Pirkkalaan. Se vain on saatava sopimaan kunnan ja kuntalaisen kukkarolle. Ratikan ulkopuolelle itsenäisellä Pirkkalalla ei ole vara jäädä riskeeraamaan itsenäisen kunnan vetovoimaisuutta. Pirkkalassa on Pirkanmaan parhaat verotulot asukasta kohden, joten siitä on löydyttävä resurssit ratikan toteuttamiseen.

· Kuten kuvakin kertoo, Euroopan Unioni on Jukan sydäntä lähellä. Meille jäsenyys on laaja-alainen turvallisuuskysymys. Jukka on Suomen Atlantti-seuran jäsen.

· Kokoomuspolitiikan yleismies Jukka tietää ikänsä yritysmaailman keskellä eläneenä miten se kunnassakin jaettava kakku syntyy. Siksi sydän on oikealla.