Valtteri Vuorisalo

Valtteri = Isä, toimialajohtaja, kansainvälisen politiikan tohtori

Arkeni muodostuu hyvin pitkälle otsikon sanojen kautta. Yhtä hyvin otsikossa voisi kuitenkin olla muitakin sanoja, kuten: intohimoinen liikunnanharrastaja, sähköautoilija, pelinörtti (PC+PS), kasvissyöjä, monimutkaisen ICT-vetoisen muutoksen hallinnan asiantuntija, rauhanturvaaja.

Tarinat noiden sanojen takaa ovat saaneet alkunsa Pirkkalassa. Vanhempani muuttivat Loukonlahteen 1986 ja siitä lähtien lähtien olen ollut sydämeltäni pirkkalalainen. Nuorena halusin kovasti nähdä maailmaa. Onnistuinkin siinä monta kertaa. Mutta aina olen tullut takaisin; Pirkkala on kotini.

Kaikki meistä ovat nähneet, kokeneet ja tunteneet sydämessään miten politiikka on muuttunut ihan viime aikoina. Muutos on väistämätöntä, aina, politiikassakin. Muutosta ei pidä pelätä; muutoksen mahdollisuuksien rajat pitää tunnistaa ja niiden rajojen sisällä pitää toimia. Toisinaan niitä rajoja voidaan muuttaakin. Kaikessa toiminnassa haluaisin kuitenkin pitää keskiössä sen, että me olemme kaikki tässä yhdessä. Pirkkala on kotimme, joukkueemme. Pirkkala – kuten koko Suomi – on joukkuelaji. Jos valmentaja (äänestäjä) päättää, olen valmis pelaamaan.

Sydämen asiat

• Perheet: kaikenlaisten ja -kokoisten perheiden asiat ovat tärkeitä.

• Liikuntamahdollisuudet: kunnan hyvinvointi alkaa kaikkien kuntalaisten hyvinvoinnista

• Luonto: meillä on vain yksi. Pidetään siitä huolta.

• Turvallisuus: isänmaa muodostuu kunnista.

• Teknologia: ei pidä jäädä teknologian muutokseen makaamaan.

Työskentelytapa

• Dataan perustuva päätöksenteko. Valitettavasti se ei aina ole itsestään selvää vaan tunteet ja ennakkoluulot jylläävät.

• Pitää kysyä oikeita kysymyksiä. Data itsessään ei riitä. Työni yritysmaailmassa ja tiedemaailmassa ovat opettaneet oikeiden kysymysten tärkeyden.

• Joukkueena eteenpäin. Kunta ei ole yksilösuoritusten näyttämö. #pirkkalaonjoukkuelaji #suomionjoukkelaji

Kotisivu